first fixed slider

NÁŠ ZÁVAZEK K UDRŽITELNOSTI V 5 KROCÍCH

 

Green Beauty module 3

Více solidarity a inkluzivity

Posilujeme pozici 1 431 komunit lidí v rámci našich programů solidárního nákupu a partnerství s organizací Plastics for Change.

 

Zavazujeme se do konce roku 2025 pomoci 1 500 komunitám.

ZJISTIT VÍCE

Zelenější věda a složení

V roce 2022 jsme u složení našich produktů dosáhli biologické odbouratelnosti 82 %*. 63 % našich surovin je na biologické bázi nebo odvozeno z hojně se vyskytujících minerálů.

 

Do roku 2025 přijdeme s novými, vysoce výkonnými složeními produktů, jež respektují vaše vlasy a pokožku a jež využívají zelené vědy, jako jsou biotechnologie.

 

*Podle testů OECD 301 nebo ekvivalentních.

ZJISTIT VÍCE

Green Beauty module 4
Green Beauty module 5

Více recyklovaných a recyklovatelných obalů

V roce 2022 jsme díky použití recyklovaných plastů ušetřili 15 800 tun nových plastů. 83 % našich plastů PET pochází z recyklovaných materiálů.

 

Do roku 2030 budou všechny naše produkty vyrobeny ze 100 % z recyklovaného plastu a budou 100 % recyklovatelné, opětovně plnitelné nebo opakovaně použitelné.

ZJISTIT VÍCE

Více obnovitelné energie

Od roku 2005 snížily naše továrny a distribuční centra svou spotřebu vody o 55 % a emise CO2 o 82 %

 

Do roku 2025 bude 100 % našich průmyslových závodů využívat obnovitelnou energii.

ZJISTIT VÍCE

Green Beauty module 6
Green Beauty module 7

Schváleno Cruelty Free International

Všechny produkty Garnier mají oficiální schválení organizace Cruelty Free International, přední organizace bojující za ukončení testů na zvířatech, v rámci programu Leaping Bunny.

ZJISTIT VÍCE

Průběžná zpráva udržitelnosti 2022

Pokud se chcete dozvědět více o našich úspěších, můžete si přečíst naši čtvrtou zprávu o udržitelnosti, která vám nabídne transparentní informace o naší společnosti.

PILS link

Označování ekologické a společenské stopy

Objevte ekologické a sociální dopady vašich oblíbených produktů péče o vlasy Garnier, které vám umožní vybírat si udržitelnější alternativu.

ZJISTIT VÍCE

first fixed slider

PROČ OCEAN CONSERVANCY?

 

Plastics For Change

Od roku 2020 se značka Garnier ve spolupráci s organizací Plastics for Change snaží využívat plastový odpad jako zdroj a zároveň řešit sociální problémy, a to v indickém projektu sběru a recyklace plastů směřujících do oceánu, který zároveň umožňuje sběračům plastu a jejich rodinám zlepšit své živobytí.

Zjistit více

Plastics for Change
Ocean Conservancy

Chráníme oceán před největšími hrozbami

V programu International Coastal Cleanup® už od roku 1986 dobrovolníci vysbírali z pláží a vodních cest na celém světě více než 162 000 tun odpadu.

Zjistit více

Dokázali jsme to

Od roku 2019 značka Garnier hrdě spolupracuje s organizací Ocean Conservancy s cílem motivovat spotřebitele a zaměstnance na celém světě, aby uchovávali mořské ekosystémy. Během úklidových dnů zatím 804 účastníků po celém světě vysbíralo více než 60,6 tun odpadu z pláží a vodních cest.

Zjistit více

Plastics on the beach
first fixed slider
Často kladené otázky
  • Program solidárního nákupu dává lidem, kteří jsou obvykle z pracovního trhu vyčleněni, přístup k práci a udržitelnému příjmu. Zavazujeme se zavádět principy férového obchodování v celém dodavatelském řetězci a chceme pomáhat pěstitelům a pracujícím lidem v zlepšování jejich příjmů i živobytí. Také poskytujeme vzdělávání, jehož cílem je zlepšit jejich dovednosti v zemědělství a poskytnout jim nejnovější poznatky o biozemědělství.

  • Usnadňujeme mnoha drobným pěstitelům přístup ke zdravotním službám a ochranným sociálním mechanismům. V roce 2022 pomohl náš program solidárního nákupu 1 431 komunitám, jež čelily sociálním či finančním problémům, získat přístup k práci a férovému příjmu, nebo si je udržet. Také spolupracujeme s nevládními organizacemi, jež prostřednictvím programů společenské odpovědnosti a solidarity posilují pozici ohrožených komunit na celém světě.

Často kladené otázky
  • Když si značka Garnier vybírá své dodavatele, bereme v potaz i etické otázky, ekologickou stopu a sociální faktory. Chceme, aby naše suroviny byly produkovány a sklízeny zodpovědným a udržitelným způsobem. To se týká mnoha různých aspektů celého procesu zahrnujících pěstitele, použitou půdu, pěstitelské postupy, místní komunity a řadu dalších věcí.

  • Značka Garnier je přesvědčena, že udržitelný nákup je důležitý, protože naším cílem je zajistit, že naše obnovitelné materiály se budou schopné hojně regenerovat, posilovat biodiverzitu a snižovat dopad na životní prostředí.

  • Prostřednictvím programů, jako je Respectful Bee Welfare, značka Garnier udržitelně nakupuje všechny svoje suroviny včelího původu od sítě zodpovědných včelařů a dodavatelů. Dalším příkladem je náš projekt solidárního nákupu, který jsme spustili v roce 2019 ve spolupráci s organizacemi Pronatura a MexiAloe. Tento program, který v roce 2022 prospěl 56 příjemcům ve 4 vesnicích, pomáhá rodinám nasadit postupy biozemědělství včetně iniciativ uchovávajících biodiverzitu v chráněných přírodních rezervacích v okolí farem.

  • Plně se zavazujeme ochraňovat biodiverzitu a celou planetu využitím zelených věd, abychom mohli našim spotřebitelům nabídnout stejné kvalitní výsledky a přitom zajistit, že každý produkt Garnier bude udržitelnější. Dnes je 89 % našich surovin na biologické bázi získáváno udržitelně. Udržitelný nákup je naší prioritou také u obalů. V roce 2022 bylo 98,5 % papíru a lepenky použitých na letáčky a skládací krabice našich produktů vyrobeno z materiálů z udržitelně spravovaných lesů s certifikací, jako je například FSC®.

  • 99 % našich nových produktů má zlepšenou společenskou nebo ekologickou stopu.
    Snížili jsme emise CO2 našich průmyslových závodů o 82 %*, a to i přesto, že jsme vyrobili o 95 % více produktů než v roce 2005. Každý den nakupujeme více a více našich přírodních surovin z udržitelných zdrojů, což zahrnuje také výrobky s přírodním složením ve všech našich produktových kategoriích. V roce 2022 jsme zlepšili udržitelnost našich továren a omezili použití nových plastů v obalech.
    *SCOPE 1 a 2 – TRŽNÍ VÝSLEDKY PRO ZNAČKU GARNIER

  • Zelené vědy pokrývají veškeré vědecké poznatky, včetně způsobů, jak přeměnit přírodní suroviny na vysoce účinné ingredience prostřednictvím procesů, jako je extrakce a fermentace, a to udržitelným způsobem, který respektuje životní prostředí. Značka Garnier využívá nejnovější poznatky biologických věd k tomu, aby naplno využila přírodní sílu našich vysoce účinných udržitelných produktů. Aktuálně využíváme vitamín Cg a kyselinu hyaluronovou získávané s pomocí zelených věd.

  • Zemědělské postupy, které napomáhají produkci přírodních surovin způsobem, jenž uchovává ekosystémy a snižuje dopad na životní prostředí. To může znamenat menší spotřebu vody, uvolňování menšího množství emisí uhlíku a omezování odpadu.

  • Značka Garnier byla průkopníkem hnutí směřujícího k větší transparentnosti a původ svých surovin zveřejňuje již od roku 2017. V červnu 2020 jsme zavedli nový systém označování ekologické a sociální stopy našich produktů, abychom spotřebitelům pomohli rozhodovat se udržitelněji.
    Každý den nakupujeme více a více našich přírodních surovin z udržitelných zdrojů a nabízíme složení přírodního původu ve všech našich produktových kategoriích včetně nové řady bio produktů. Zlepšili jsme udržitelnost našich továren, omezili použití nových plastů v obalech a zvýšili podíl recyklovaného obsahu. 
    Naše strategie zelené krásy nám umožní dosáhnout dalšího pokroku prostřednictvím komplexního přístupu ke kráse. To zahrnuje závazky, jejichž cílem je zlepšit dopady našich produktů v celém jejich životním cyklu, pomoci uchovávat přírodní zdroje, využívat čistou energii a předcházet vzniku odpadu.

  • V rámci procesu hodnocení životního cyklu naše laboratoře měří ekologickou stopu našich produktů po mnoho let. Zaměřujeme se na zlepšení biologické odbouratelnosti složení našich produktů a snížení spotřeby vody i dopadu našich produktů na vodní prostředí.

Často kladené otázky
  • Značka Garnier aktuálně nejčastěji používá PET (polyethylentereftalát), PP (polypropylen) a PE (polyetylen). Tyto materiály lze recyklovat a používat opakovaně a jedná se o nejčastěji recyklované plasty na světě. 
    Takzvané PCR plasty mají svůj původ v recyklovaném plastu ze spotřebních produktů. Značka Garnier se zavazuje do konce roku 2030 využívat ze 100 % plasty PCR nebo plasty biologického původu. Jsme přesvědčeni, že je naší zodpovědností zvýšit informovanost o tom, které části našich produktů lze recyklovat. Proto připravujeme videa a návody k různým typům plastu a způsobům recyklace.

  • Naše strategie pro ekologické obaly stojí na čtyřech pilířích: použití recyklovaných materiálů, změna designu a inovace, opakované použití a recyklace.

    Inovace
    Mezi naše inovace snižující objem plastů, které nám dělají největší radost, patří suchý šampon Ultra Doux v obalu zcela bez plastů, který jsme představili v roce 2020. Jeho obal je ze 100 % vyroben z lepenky s certifikací FSC.  V roce 2022 jsme dokončili změnu obalů u celé řady Ultra Doux – přišli jsme s novými, opakovaně plnitelnými lahvičkami, které jsou lehčí, ale přitom stabilnější, a mají odnímatelné víčko a širší hrdlo. Také jsme začali vyrábět doplňovací sáčky pro naše ikonické produkty, které využívají o 73 % méně plastu než lahvičky. V ruce 2022 jsme také renovovali produkt micelární čistící vody, která se nově v Evropě prodává v lahvičkách vyrobených ze 100 % z recyklovaného plastu*, čímž šetříme 2 218 tun nových plastů ročně**. Ve využívání udržitelných a inovativních technologií budeme pokračovat například představením naší první micelární čistící vody „vše v jednom“ v lahvičce, která je vyrobena ze 100 % z recyklovaných PET plastů* z dříve nerecyklovatelného plastového odpadu***.

    Stávající produkty
    Naším cílem je odlehčit plasty v našich obalech a nahradit je recyklovatelným či recyklovaným plastem. Abychom to mohli udělat, potřebujeme velký a ideálně lokální zdroj recyklovaných plastů a dalších vhodných materiálů. Úzce spolupracujeme s dodavateli našich obalů a s výrobci plastů na hledání dostatečných zdrojů recyklovaných plastů, u nichž se do konci roku 2030 chceme dostat na podíl 100 %. 

    Výsledek
    V roce 2022 jsme použitím recyklovaného plastu ušetřili 15 800 tun nových plastů. Do konce roku 2030 budou všechny naše produkty vyrobeny s nulovým podílem nových plastů a všechny naše obaly budou recyklovatelné, opakovaně použitelné nebo kompostovatelné, čímž ušetříme 40 000 tun nových plastů ročně.

    Komunita
    Spolupracujeme s nevládní organizací Plastics for Change na projektu, jehož cílem je recyklovat mnoho tun plastů a poskytnout indickým sběračům odpadu stabilní příjem a přístup k sociálním službám. Naše první centrum pro sběr plastu bylo otevřeno v roce 2022 v indickém Čennaí. Také jsme přesvědčeni, že je naší zodpovědností motivovat naše spotřebitele k recyklaci. Díky tomu se nám podaří snížit únik plastů do životního prostředí.

    *100 % v Evropě od října 2022 u lahviček o objemu 400 ml a menších; netýká se víčka, barviv a aditiv 
    **Na základě objemu výroby v roce 2022
    ***Považováno za ztracený zdroj, který stávající recyklační toky neberou v potaz 

  • Recyklované plasty se vyberou, vyčistí a pak roztřídí podle typu. Následně jsou rozemlety, omyty, roztaveny a přeměněny na takzvaný granulát. Z granulovaného plastu se pak vyrábějí nové obaly.
    Značka Garnier vyvinula novou 100% recyklovanou a recyklovatelnou plastovou lahvičku PET pro svou nejoblíbenější micelární vodu, a to s použitím přelomové technologie nekonečné recyklace od Loop Industries.

  • Značka Garnier se zavazuje propagovat opakovaně použitelné nebo plnitelné systémy a v pilotních projektech zkouší nová partnerství a modely. Podívejte se na naše ekologické doplňovací obaly Ultra Doux.

  • Nové plasty jsou nově vyrobené plasty, které nikdy nebyly využity v žádném produktu či nějak zpracovány. Recyklační závody jako svou surovinu používají nové plasty vyhozené spotřebiteli. Značka Garnier má za cíl ušetřit 40 000 tun nových plastů ročně. Modernizujeme naše obaly tak, aby byly do konce roku 2030 opakovaně použitelné, recyklovatelné nebo kompostovatelné. Do tohoto termínu budou všechny naše produkty vyrobené zcela bez nových plastů, které ze 100 % nahradíme recyklovanými plasty nebo plasty biologického původu.

  • Značka Garnier se zavazuje snižovat hmotnost a velikost obalů úpravou víček i plastových lahviček, zmenšováním sáčků a odstraňováním mezivrstev ze sáčků. Také vyvíjíme inovace směřující k novým bezplastovým obalům a hledáme alternativy k formátům na jedno použití.
    Odlehčením našich plastových obalů jsme v roce 2022 ušetřili 15 813 tun nových plastů. V odlehčování budeme dál pokračovat, abychom do konce roku 2030 ušetřili 40 000 tun plastů.

Často kladené otázky
  • Všechny naše závody průběžně snižují své emise uhlíku zvyšováním energetické efektivity prostřednictvím lepšího designu budov a zateplování, využíváním energeticky efektivních technologií pro průmyslové procesy a nakupováním většího podílu obnovitelné energie z místních zdrojů.
    Podobnými projekty se nám podařilo snížit naši uhlíkovou stopu o 82 % oproti letům 2005–2022. Naším cílem ale je, aby do konce roku 2025 využívaly všechny naše průmyslové závody ze 100 % obnovitelnou energii. Toho dosáhneme využitím technologií, které jsou pro daný závod nejvhodnější – biometanizace, solárních panelů, biomasy, větrné energie atd.

  • V našich výrobních závodech a distribučních centrech budeme dál optimalizovat spotřebu energie a do konce roku 2025 chceme využívat ze 100 % obnovitelnou energii.

  • Udržitelná továrna je taková, která snižuje svou spotřebu energie zaváděním úsporných přístupů a zvyšováním energetické efektivity jednotlivých součástí (budov, strojů, průmyslových procesů atd.) a která využívá místní obnovitelnou energii.

  • Značka Garnier provádí revizi způsobů, jak její výrobní závody využívají průmyslovou vodu, aby snížila svou spotřebu. Už máme tři továrny využívající koncept „waterloop“, kde je 100 % průmyslové vody (využívané například na mytí a chlazení) čištěno, recyklováno a využíváno opakovaně. Tyto procesy již nevyužívají čerstvou vodu.

    Prostřednictvím čištění a opakovaného používání vody v uzavřené interní smyčce snižujeme svou spotřebu vody a ekologickou stopu celého závodu. Našim továrnám „waterloop“ se podařilo zvýšit efektivitu hospodaření s vodou a jsou inspirací pro další továrny na celém světě. Do konce roku 2030 chceme podle konceptu „waterloop“ přeměnit všechny naše továrny.

  • V rámci našich dlouhodobých snah snížit ekologickou stopu našich produktů pomůžeme všem průmyslovým závodům Garnier v příštích letech využívat ze 100 % obnovitelnou energii.

Často kladené otázky
  • Abychom dosáhli pozitivního dopadu i mimo kosmetický průmysl, uzavřeli jsme partnerství s nevládní organizací Ocean Conservancy, která s plasty v oceánech bojuje již více než 30 let. Společně zvýšíme povědomí o nutnosti čistit oceány a pláže a podpoříme naše zaměstnance a spotřebitele v tom, aby se zapojili do každoroční akce čištění pobřeží organizované Ocean Conservancy, což je největší jednodenní dobrovolnická akce na světě věnovaná boji s plasty v oceánech. Značka Garnier přitom šla v ochraně oceánů ještě o kus dále otevřením svého prvního centra pro sběr plastového odpadu v Indii, které se zaměřuje plasty, jež by jinak skončily v oceánu. Doufáme, že tyto inciativy budou mít velký dopad nejenom na životní prostředí, ale také na místní komunitu. Během prvního roku chceme vysbírat 2 000 tun plastů směřujících do oceánu, a to s pomocí 50 lidí pracujících v samotném centru a 300 sběračů odpadu z místní komunity.

  • Znečištění plasty se v posledních několika dekádách stalo velkým problémem. Na světě se dnes produkuje více než 350 milionů tun plastů ročně a jenom 20 % plastu se po celé planetě recykluje. Zbytek je odpad, který znečišťuje naše životní prostředí. Více než 75 % plastu, který byl vyroben, se stalo odpadem. Znečištění odpady ohrožuje zvěř a přírodní ekosystémy a přispívá ke změně klimatu.

  • Každý rok se do oceánu dostane až 12,7 milionů tun plastů. Vědci předvídají, že do roku 2050 bude v oceánu na hmotnost více plastů než ryb. Každou minutu se do oceánu dostane ekvivalent jednoho popelářského auta plného plastu. (Zdroj: Ekologický program OSN https://environmentlive.unep.org/marinepollution).

  • Hlavní příčinou plastového znečištění oceánů je, že lidé často nemají příležitost, jak se odpadu zbavit zodpovědným způsobem. Místo toho se jejich plastový odpad často dostává do místních řek a s nimi časem do oceánu. Jádrem problému je to, že většina plastového znečištění je způsobena obchodními modely založenými na jednorázových obalech, nedokonalé hospodaření s odpady, které se dostávají do životního prostředí, a dodavatelský řetězec, který aktuálně produkuje pětkrát více nových plastů než recyklovaných.

  • Plastový odpad má dopady na více než 800 druhů mořských živočichů, kteří ho mohou sníst, zamotat se do něj nebo trpět způsobenou chemickou kontaminací. Usmrcuje tak miliony mořských ptáků a savců, někteří z nichž jsou kvůli znečištění plasty na pokraji vyhynutí. Pokud mořský živočich zkonzumuje plast, způsobí mu to zdravotní problémy, které se pak posouvají v potravinovém řetězci výš směrem k větším mořským živočichům a nakonec až k lidem. Plasty v moři také znečišťují vodu, snižují obsah kyslíku a ohrožují přežití mořských živočichů včetně velryb, delfínů a tučňáků. Ptáci a suchozemští živočichové se pak zachytávají do plastového odpadu na plážích. Plasty v oceánu jsou hrozbou pro fungování mořských ekosystémů a částice mikroplastů plovoucí v mořské vodě jsou toxické pro veškerý život.

  • Jsme přesvědčeni, že značka Garnier má zodpovědnost posilovat komunity lidí na celém světě. Od roku 2008 se značka Garnier zavazuje k programům solidárního nákupu a naším cílem je kupovat stále více surovin a materiálů, jež mají pozitivní dopad na společnost. Do konce roku 2025 chceme pomoci 1 000 komunitám. 
    Více než 3 miliardy lidí po celém světě nemají přístup k organizovaným systémům sběru odpadu. To je téměř polovina populace naší planety. Lidé, kteří patří k sociálně nejohroženějším, se snaží živit sběrem odpadu. Tito sběrači, mnozí z nichž jsou ženy, často žijí pod hranicí chudoby a pracují v otřesných podmínkách. Prostřednictvím organizace Plastics For Change značka Garnier podporuje celkový rozvoj komunit sběračů odpadu v Indii. Plastics For Change podporuje vzdělávání dětí, zdravotní péči, výživu, finanční gramotnost a posilování role dívek a žen, což jsou všechno základy zdravé a šťastné komunity.

  • Plasty směřující do oceánů jsou definovány jako plastový odpad vysbíraný do vzdálenosti 50 km od pobřeží, který by se časem dostal do oceánu následkem působení větru, deště, toku řek nebo přílivu.

  • Andrew Almack, zakladatel organizace Plastics For Change, má s jižní Asií dlouholeté zkušenosti. Spolu se svým týmem vybral Čennaí jako klíčovou oblast, ve které by bylo možné působit, a proto jsme se rozhodli zde postavit své první sběrné centrum. Čennaí se nachází na jihovýchodním pobřeží Indie, kde se do oceánu a vodních cest dostává velké množství plastů. Díky 300 sběračům odpadu zde chceme v prvním roce vysbírat více než 2 000 tun plastů.
  • Značka Garnier se zavazuje inovativním způsobům optimalizace obalů, čímž přispívá k realizaci konceptu cirkulární ekonomiky. Znečištění plasty neřešíme jenom u svých produktů, ale také například prostřednictvím iniciativ sběru plastového odpadu. Náš program Plastic Stewardship je plně vědecky podložen a soustředí se na čtyři oblasti: 

    1. Snižujeme objem plastových obalů všude, kde je to možné: 
    - Inovujeme s cílem vyvinout obaly bez plastů 
    - Zavazujeme se odlehčit naše plastové obaly 

    2. Přestáváme používat nové plasty 
    - V roce 2021 tvořily 31 % naší roční spotřeby plastů recyklované plasty 

    3. Vyvíjíme a podporujeme cirkulární modely, abychom uzavřeli smyčku u plastů 
    - Zavazujeme se do konce roku 2025 ze 100 % využívat recyklovatelné, opětovně plnitelné a kompostovatelné obaly 
    - Zavazujeme se pomáhat spotřebitelům efektivněji recyklovat obaly. Věnujeme se výzkumu toho, kolik plastového odpadu existuje na jednotlivých trzích 

    4. Aktivně bojujeme s plastovým odpadem 
    - Podporujeme sběr plastů ze životního prostředí ve spolupráci s Ocean Conservancy a Plastics For Change

     

Získejte všechny informace v naší Průběžné zprávě o udržitelnosti za rok 2022